Loading...

OPEN REEF - ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΓΙΑ ΕΝΥΔΡΕΙΑ ΥΦΑΛΩΝ

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΕΝΥΔΡΕΙΑ, ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, ΠΑΡΕΑ !
Τώρα είναι 28 Μαρ 2024, 14:14

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 24 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68896 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 10:50 
Χωρίς σύνδεση
Acropora (3000+)
Acropora (3000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Μάιος 2008, 13:40
Δημοσιεύσεις: 5264
Images: 2
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΔΑ
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times
Experience in Years: 18
Type of Aquarium: Not yet
BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)

Βλέποντας ότι η μέθοδος balling έχει αρχίσει να κερδίζει πολύ κόσμο και να εγκαταλείπεται η ιδέα του Calcium Reactor πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα συμμάζεμα στις γνώσεις που έχουμε πάνω σε αυτή την μέθοδο και να προσφέρουμε έναν οδηγό που θα βοηθήσει τους νέους οπαδούς αυτής της μεθόδου :) .

Πάρα πολύ καιρό τώρα είχα αποφασίσει να διατηρώ το ενυδρείο μου με τις παραμέτρους που έχει η Θάλασσα ή σχεδόν αυτές όσο πλησιέστερα μπορούσα, ξεκινώντας με CR συνάντησα μεγάλη δυσκολία διότι το υλικό του ριάκτορα λιώνει με διαφορετικό ρυθμό τα στοιχεία του αναλόγως pH, και προσδίδει στοιχεία διαφορετικά από τις καταναλώσεις που έχουμε. Για παράδειγμα αν μειώσεις το pH αυξάνεται το dKH αλλά αυξάνεται το ασβέστιο στην ανάλωση που θέλεις, αν αυξήσεις το pH μειώνεται το dKH όπως θέλουμε(7-8) αλλά μειώνεται η προσθήκη του ασβεστίου βάση αναλώσεων.

Για να μπορέσω να ισορροπήσω στις τιμές που ήθελα:
dKH: 7-8
Ca: 400-420
Mg:1300-1320
πρόσθεσα Kalkwasser stirrer όπου η ποσότητα που έμπαινε από το Kalk ήταν τόση όσο χρειαζόταν (αυτό επιτεύχθηκε με χρονοδιακόπτη και λειτουργία κάποιων λεπτών) να διατηρεί τα επίπεδα ασβεστίου ψηλά σε συνεργασία με τον ριάκτορα που ήταν ρυθμισμένος με υψηλό pH (6,5-6,6) ώστε να λιώνει λίγο υλικό και να μην ανεβαίνει το dKH πάνω από 8 στο ενυδρείο, αυτό για ένα χρόνο περίπου ήταν βασανιστήριο διότι έπρεπε να μετράω πολύ συχνά(ανά δυο τρεις ημέρες) και να επαναρυθμίζω τυχών αστοχία του ριάκτορα(βούλωμα σωληνάκι εξόδου) καθώς και νέες συνθήκες του(λιώσιμο υλικού, αλλαγή ρυθμού λιωσίματος,κ.α.)., φυσικά πάντα μιλάμε για απαιτητικό σύστημα που ξεκινάει από εμάς στο τι θέλουμε να επιτύχουμε :) .

Στα αρνητικά που καταλογίζω στους ριάκτορες είναι τα εξής:
1) Αύξηση θερμοκρασίας του νερού λόγω λειτουργίας αντλιών.
2)Κατανάλωση ρεύματος
3)Αυξομειώσεις προσθήκης στοιχείων και ποτέ βάση καταναλώσεων ισόποσα.
4)Αστοχία και πιθανή κατάρρευση συστήματος αν δεν γίνει αντιληπτό.
5)Ανασφαλές αν βρίσκεται η μπουκάλα διοξειδίου μέσα στο σπίτι από πιθανή διαρροή.
6)Πτώση pH στο ενυδρείο
7)Προσθήκη φωσφορικών σε κάποιες περιπτώσεις από ''φορτωμένο'' υλικό.
8 )Μη διατήρηση NSW παραμέτρων σε ενυδρείο λόγω της παραπάνω αδυναμίας που ανέφερα παρά μόνο σε συνεργασία με Kalk wasser stirrer.
9)Πιθανή αύξηση του dKH σε συστήματα με προβιοτικές μεθόδους(προσθήκη βακτηρίων) μπορεί να αποβεί μοιραία για το σύστημα.

Τώρα θα μου πείτε γιατί πρέπει να παίζουμε σε NSW? τα αποτελέσματα αυτών φάνηκαν στο ενυδρείο μου μετά από μερικούς μήνες με την ποικιλία χρωμάτων στα κοράλλια μου καθώς και με την φανταστική αύξηση και την διατήρηση της υγείας τους στο έπακρο(όχι ασπρίσματα σε βάσεις). Πέραν δηλαδή από σωστό φωτισμό, κυκλοφορία, διατροφή, κ.α. ένα βασικό συστατικό ενός πετυχημένου ενυδρείου reef είναι η απόλυτη διατήρηση των τιμών και όσο κοντινότερα στις φυσιολογικές.
Αυτό γιατί οι μηχανισμοί που αναπτύχθηκαν στα εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης συμβαδίζουν με αυτές τις παραμέτρους, εγώ ζέοβιτ δεν κάνω, αλλά κάνω μιας μορφής πολύ ελαστικού ζέοβιτ χωρίς πολλές απαιτήσεις που έχω διαμορφώσει εγώ. Το ζήτημα όμως δεν είναι αυτές οι μέθοδοι αλλά ότι η σωστή διατήρηση των παραμέτρων θα σε ανταμείψουν μετά από κάποιο διάστημα δίνοντας σου τα πιο όμορφα χρώματα(και η σταθερότητα τους) εκεί είναι το ''κουμπί'' και το μυστικό της επιτυχίας, ακόμη και στα ζωάνθους που θεωρούμε ότι δεν επηρεάζονται.
Όσοι έχουν ασχοληθεί με διατροφή και ειδικά σιτιρέσια και μηχανισμούς απορρόφησης, κ.α. γνωρίζουν πολύ καλά πως παντού ίσχυε ο κανόνας 1 μέρος ασβεστίου προς 3 μέρη μαγνησίου, αν είναι μικρότερη αναστέλλεται η ενζυμική αντίδραση και η ορμονική(ρύθμιση καλστιτονίνης) και οπότε δεν προχωράει σωστά το calcification( εναπόθεση ανθρακικού ασβεστίου) με φυσιολογικούς ρυθμούς, αν είναι παραπάνω δεν αναστέλλεται αλλά απλά επηρεάζεται σε έναν ορισμένο βαθμό.
Διαβάζοντας σε πολλά άρθρα για μεθόδους ζεοβιτ και βότκας αναφέρονται παντού για την χαμηλή αλκαλικότητα που πρέπει να διατηρείτε καθώς παρατηρείτε το φαινόμενο burning tips αν ανέλθει πάνω από 8,5 - 9 και πάντα κατά περίπτωση ενυδρείου στα όρια(διαφορετικός φωτισμός, κυκλοφορία, κ.α.).
Δεν έχω δει όμως πουθενά κάποιος να έχει ολοκληρωμένη άποψη πάνω σε αυτό και να το τεκμηριώνει επιστημονικά.
Εγώ έκανα κάποιους πειραματισμούς και βάση βιβλιογραφιών του πανεπιστημίου και άλλες αναφορές κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα.
Τα κοράλλια είναι ζώα! ναι, αλλά δεν παύουν να συμβιώνουν με δινομαστιγωτά μονοκύτταρους φωτοσυνθετικούς μικροοργανισμούς (ζοοξανθέλλες-γένος Symbiodinium) τα οποία είναι απόλυτα συνυφασμένοι με τα κοράλλια στα οποία φιλοξενούνται, άρα αν προκύψει πρόβλημα σε αυτά, αυτομάτως προκαλείτε πρόβλημα και στα κοράλλια.
Υπάρχει ένας ολόκληρος μηχανισμός που έχει σαν στόχο την συγκέντρωση του CO2 ενδοκυτταρικά της συμβιωτικής άλγης σε ποσοστά μεγαλύτερα του εξωτερικού περιβάλλοντος και αυτό επιτυγχάνεται με το ένζυμο Rubisco, αυτός ο μηχανισμός στην ουσία συγκεντρώνει την πρώτη ύλη μέσα στο κύτταρο που με την συνεργατική δράση της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης θα παράγει ενέργεια για την άλγη και κατ' επέκταση και στο κοράλλι.
Αυτό που δείχνει είναι ότι για κάποιο λόγο πρέπει να αναστέλλεται αυτός ο μηχανισμός από την αύξηση της αλκαλικότητας και δείχνει να είναι συνυφασμένος με την διαλυτότητα του CO2 στην στήλη του νερού λόγω και επικείμενης αύξησης του pH.
Οπότε φανταστείτε να μειώνεται η συγκέντρωση του CO2 στην στήλη του νερού λόγω της αυξημένης αλκαλικότητας και της αύξησης του pH από την αυξημένη φωτοσύνθεση? το αποτέλεσμα είναι τα καψίματα που οφείλεται στην μη επάρκεια CO2 οπότε πάμε στο θέμα φωτοσύνθεση τώρα :)
η φωτοσύνθεση επιτελείτε σε δυο φάσεις, τις σκοτεινές αντιδράσεις και τις φωτεινές αντιδράσεις, οι φωτεινές όπως καταλαβαίνετε επιτελούνται με την βοήθεια του φωτός ενώ οι σκοτεινές είναι πιο πολύ βιοχημικές, όλα αυτά γίνονται στα φωτοσυστήματα I και ΙΙ. Αν γίνεται η φωτοσύνθεση αλλά δεν υπάρχει η απαραίτητη πρώτη ύλη να ολοκληρωθεί τότε υπάρχει μπλοκάρισμα και υπερθέρμανση(κοινώς βραχυκύκλωμα ), το ότι καίγονται οι άκρες είναι η ένδειξη διότι εκεί είναι πιο λεπτό το δέρμα του κοραλλιού και πιο ευαίσθητο καθώς και εκεί βρίσκονται τα Symbiodinium(στα ενδοδερμικά κύτταρα ).

Τώρα στο ζουμί, ενυδρεία με έχτρα θρεπτικά και αυξημένη αλκαλικότητα, εννοώ που δεν κάνουν κάποια μέθοδο και υπάρχει αφθονία οργανικού άνθρακα και λοιπών στοιχείων, παρατηρείτε μια καφετίλα, πρασινίλα στα χρώματα των κοραλλιών που βασίζεται στην παραγωγή πρωτεϊνών για την προστασία τους και την μη άρση του Symbiodinium, όσο καλύτερα πάει το ενυδρείο και υπάρχει υψηλή αλκαλικότητα τότε αρχίζουν τα κοράλλια να πηγαίνουν για λίγο διάστημα καλά και να βλέπεις χρώματα και αυτομάτως αρχίζουν τα καψίματα και μετά αρχίζουν οι απορίες του τύπου μα μετράω και όλα είναι καλά, τι φταίει? φταίει ότι στερεύουν τα διαθέσιμα θρεπτικά στην στήλη του νερού και αρχίζει το κοράλλι να βασίζεται εκ νέου πιο πολύ στην παραγωγή ενέργειας δια μέσω της συμβιωτική σχέσης, τα κοράλλια το ότι έχουν προεκταμένους τους πολύποδες πάρα πολύ βασίζεται σε αυτό, δηλαδή λόγω ότι δεν βασίζονται πάρα πολύ στην φωτοσύνθεση αλλά στην θρέψη τους από την στήλη του νερού, εμένα δεν υπάρχει μεγάλη προέκταση πέραν της νύχτας που είναι το φυσιολογικό, διότι η φωτοσύνθεση γίνεται στον ιστό των κοραλλιών και όχι στους πολύποδες, τα πιο ωραία χρώματα των κοραλλιών οφείλονται στην αλλαγή της σύστασης της GFP πρωτεΐνης.
Οπότε από τα παραπάνω καταλαβαίνετε ότι ο μύθος γύρω από τις μεθόδους ζέοβιτ και γενικά προσθήκης άνθρακα και γενικά ''στεγνά'' συστήματα που προστάζουν χαμηλό dKH οφείλετε σε αυτούς τους μηχανισμούς και όχι γιατί το λέει η μέθοδος, μπορεί εννοώ να μην κάνεις ζεοβιτ αλλά να πηγαίνει το ενυδρείο πολύ καλά και να φτάσει σε σημείο να έχεις καψίματα αν έχεις υψηλό dKH(κάτι που μου έτυχε).
Τα παραπάνω ισχύουν κατά βάση σε ενυδρεία με σκληρά κοράλλια αλλά όπως είπα επίσης επηρεάζονται και τα μαλακά και lps, αλλά σε μικρότερο βαθμό που το δείχνουν με τα χρώματα, αυτό οφείλετε στην μικρότερη απόλυτη εξάρτηση τους από την συμβιωτική σχέση με την άλγη.
Οπότε πιστεύω ότι γίνεται αντιληπτό γιατί πρέπει να βρισκόμαστε στα όρια των NSW παραμέτρων και μην ζηλεύετε ενυδρείο με πολύ προεκταμένους πολύποδες κοραλλιών(σε sps) διότι έτσι πίστευα και εγώ και χαιρόμουν αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι τα πράγματα, είναι αφύσικο το περιβάλλον που ζούνε και τα κοράλλια αντιδρούν όπως μπορούν να αντεπεξέλθουν.
Μετά από αρκετό καιρό ισορροπίας των παραμέτρων με την χρήση του ριάκτορα και με συνεχείς σκέψεις για αλλαγή σε ''ζουμιά'' και πάλι, δόθηκε μια τελική ώθηση στην απόφαση της αλλαγής όπου ξεκίνησε από το καλοκαίρι σε μια συζήτηση με τον φίλο Gemanolo και ήταν κάτι που για πάρα πολύ καιρό το σκεφτόμουν και έτυχε και αυτός, οπότε είπαμε να ξεκινήσουμε, παραγγείλαμε υλικά και ξεκινήσαμε, στην πορεία μπήκαν και άλλοι φίλοι χομπίστες στο λούκι.
Αυτή την στιγμή δουλεύουμε με fauna marin την ελαφρύ μέθοδο balling, δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο αλάτι, απλά να ακολουθήσεις τα βήματα τους σε ότι αφορά την αλατότητα και τις αραιώσεις, υπάρχει και η πιο σκληροπυρηνική έκδοση με την προσθήκη αλατιού χωρίς χλωριούχο νάτριο. Αλλά αυτή βασίζεται σε παλιές μεθόδους και είναι old γιατί απευθύνεται σε συστήματα που κάνουν ή έκαναν αλλαγές με καθαρό θαλασσινό νερό και ήταν απαραίτητη η προσθήκη των trace element.
Τα θετικά της μεθόδου προσθήκης με δοσομετρικές(υπάρχουν πολλές εταιρίες και το κόστος πλέον είναι πολύ φθηνότερο από αγορά εξοπλισμού ριάκτορα) είναι όλα τα αντίθετα που ανέφερα παραπάνω για τα αρνητικά του ριάκτορα συν επίσης στο ότι πλέον έχει χαμηλότερο κόστος αγοράς και το βασικό που ενδιαφέρει τους πιο πολλούς με την προσθήκη ακριβώς των στοιχείων που πρέπει δεν δίνει την ευκαιρία σε κυανοβακτήρια και άλλες ανεπιθύμητες άλγες να αναπτυχθούν.
(συννημένο το pdf της μεθόδου).


Υπάρχει και το Randy's two part solution που δουλεύουν οι περισσότεροι Αμερικάνοι και είναι πιο simple και τα υλικά μπορούν να βρεθούν σε φαρμακευτικές αποθήκες. Αλλά το κακό είναι ότι δεν είναι τόσο συμπυκνωμένα λόγω ότι δεν μπορούν να διατηρήσουν την υγρή μορφή τους και κατακρημνίζονται όταν είναι σε υπερκορεσμένη μορφή, αυτό που βοηθάει τα υλικά της fauna marin να διατηρούνται σε συμπηκνωμένη υγρή μορφή είναι το χλωριούχο διάλυμα με το οποίο κρατάει σταθερή δομή.


http://reefkeeping.com/issues/2006-02/rhf/index.php


Τα υλικά της fauna είναι τα 3 βασικά και επίσης προσθέτεις κάποια πρόσθετα ιχνοστοιχεία κατά την παρασκευή τους ώστε να αναπληρώνονται όλα τα στοιχεία, σετ πλήρες είναι αυτό:

http://www.faunamarin.de/en/balling/ult ... set/a-370/

1)BALLING SALTS - Calciumchlorid-Dihydrat
2)Balling Salts - Magnesiumchlorid
3)BALLING SALTS - Sodium Bicarbonate(αυτό είναι που καταναλώνεται πιο πολύ λόγω της μη συμπυκνωμένης του μορφής-όχι χλωριούχο διάλυμα σαν δραστικό μέσο ομογενοποίησης).
και επίσης είναι τα 3 μπουκαλάκια με τα ιχνοστοιχεία:
1)Ultra Trace B 1
2)Ultra Trace B 2
3)Ultra Trace B 3

H παρασκευή γίνετε ως εξής: το ένα και το δυο είναι πολύ συμπυκνωμένα, ρίχνεις 2 κιλά σκόνη σε 4 κιλά νερό όσμωσης και αναδεύεις, τέλος μετά δεν θέλει πλέον ανάδευση και το υλικό μένει υπέρκορο χωρίς να κατακρημνίζεται(αυτός είναι και ο λόγος το ότι χρειάζεται και το χλωριούχο νάτριο όπως είπαμε)το 3 που είναι το αλκαλικό διάλυμα βάζεις μόνο 500 γραμμάρια σε 4 λίτρα και οπότε δεν είναι συμπυκνωμένο πολύ, αυτός είναι και ο λόγος που καταναλώνεται γρήγορα(σαν ζουμί) αλλά σαν σκόνη όχι :wink:
βασικό tip είναι το συγκεκριμένο να ζεσταίνετε νερό και να το βάζετε μέσα, μην προσπαθήτε με αντλία και διάφορα κόλπα να το λιώσετε όλο, πάντα θα μείνει ''κατακάθι'', βασικό να γεμίσετε μέχρι επάνω νερό ώστε να αυξηθεί η ποσότητα του διαλύτη :wink: και έτσι να διαλυθεί όση περισσότερη διαλυμένη ουσία.
Σε ότι αφορά την αύξηση αλατότητας δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα, από τότε που τοποθέτησα το σύστημα έχω αλλάξει 3 ''κοινά'' αλάτια με NaCl, στην αρχή είχα το coral zucht best coral reef, το οποίο ήταν κάνα μήνα πριν τελειώσει, δεν παρατήρησα τίποτα, μετά έβαλα και το pro reef της tropic marin για κάνα δίμηνο, δεν παρατήρησα τίποτα, μετά και μέχρι τώρα έχω της Brightwell , βασικό ότι την αλατότητα παίζω και εγώ στο 34,5 τις χιλοιοις και υπάρχει απόλυτη σταθερότητα χωρίς σκαμπανεβάσματα καθόλου, θεωρώ ότι ίσως να οφείλεται και στο ζουμί που βγάζει το σκίμερ και περιέχει και κάποιο NaCl οπότε ισορροπεί η εισαγωγή με την εξαγωγή του και έτσι δεν διορθώνω. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι αυξήθηκε η εξάτμιση για κάποιο λόγο γιατί γεμίζω πιο συχνά την αναπλήρωση.

Επίσης για να δω αν υπάρχει διαφορά έχω παραλήψει και στα 3 αλάτια μια εβδομαδιαία αλλαγή νερού και την έκανα στο 15θήμερο χωρίς κάποιο πρόβλημα στην αλατότητα.
Σας δίνω και τις καταναλώσεις μου για να κάνετε υπολογισμούς σε τι υλικά θα χρειαστείτε περίπου.
Σε καθημερινή βάση ρίχνω από τα παραπάνω σε ml:
1)Calciumchlorid-Dihydrat 22ml
2)Magnesiumchlorid 11 ml
3)Sodium Bicarbonate 125 ml
Αυτά σε ενυδρείο 250 λίτρα με φουλ στοκ κοράλλια, πολύ βασικό αυτό.

Τα παραπάνω είναι καθαρά εικασίες και πειραματικές αναγωγές δικές μου και δεν τα έχω διαβάσει πουθενά, αλλά για όλες τις άλλες διεργασίες που επιτελούνται ισχύουν αυτά, οπότε είναι οι πιο λογικές απαντήσεις που βρήκα στις μελέτες που έκανα και συνεχίζω να κάνω, φυσικά δεν είναι και απαίτηση να τα ακολουθεί κάποιος σαν κανόνα, απλά μην πιστεύεται όταν βλέπετε ένα ενυδρείο με ωραία χρώματα ότι γίνεται κάτι ως δια μαγείας, όλα είναι σχετικά με το πόσο απαιτητικός είσαι το οποίο προστάζει να ξέρεις τι κάνεις και γιατί :wink:

_________________
Εικόνα
''simplicity is genius''
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68897 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 10:54 
Χωρίς σύνδεση
Acropora (3000+)
Acropora (3000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 25 Νοέμ 2006, 21:05
Δημοσιεύσεις: 9917
Images: 107
Τοποθεσία: Athens, Greece
Has thanked: 19 times
Been thanked: 25 times
Blog: View Blog (1)
Experience in Years: 11
Type of Aquarium: Quite Big (1000+)
THANK YOU Mr.NERVAS !!!

:wink:

_________________
Θάνος
antesco@openreef.gr


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68899 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 11:33 
Χωρίς σύνδεση
Acropora (3000+)
Acropora (3000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 25 Μάιος 2007, 13:39
Δημοσιεύσεις: 5919
Images: 31
Τοποθεσία: Ζωγραφου
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Experience in Years: 0
Type of Aquarium: Fish-Only
:prayer: :prayer:

_________________
«Η ζωή θα ήταν τραγική αν δεν ήταν αστεία.»
Στίβεν Χόκινγκ


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68905 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 11:49 
Χωρίς σύνδεση
Montipora (2000+)
Montipora (2000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 10 Ιαν 2009, 13:28
Δημοσιεύσεις: 2866
Images: 2
Τοποθεσία: Αθήνα - Γαλάτσι
Has thanked: 37 times
Been thanked: 45 times
Experience in Years: 8
Type of Aquarium: Not yet
Από δω το πας, από κει το πας, θα με κάνεις να πουλήσω το ριάκτορα ακόμα δεν τον έχω χαρεί. :)
Ευχαριστούμε Γιώργο.

_________________
Αλέξανδρος


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68912 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 14:29 
Χωρίς σύνδεση
Tang (1000+)
Tang (1000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Ιαν 2011, 13:35
Δημοσιεύσεις: 1308
Images: 11
Τοποθεσία: Πετρούπολη ( τερα πέτρα μεριά )
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0 time
Experience in Years: 2
Type of Aquarium: Medium (100-500)
amorealex έγραψε:
Από δω το πας, από κει το πας, θα με κάνεις να πουλήσω το ριάκτορα ακόμα δεν τον έχω χαρεί. :)
Ευχαριστούμε Γιώργο.

εχεις πελατη που περιμενει :lol: :lol:


Επειδη ειμαι στη δουλεια δεν εχω χρονο να το διαβασω τωρα , το απογευματακι θα ριξω μια αναλυτικη ματια στο αρθρο :thumbleft: :thumbleft:


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68924 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 15:48 
Χωρίς σύνδεση
Mandarin (100+)
Mandarin (100+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 04 Μαρ 2009, 02:37
Δημοσιεύσεις: 366
Images: 1
Τοποθεσία: Άλιμος
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Experience in Years: 4
Type of Aquarium: Medium (100-500)
Thanks Nervas,

Παράθεση:
βασικό να γεμίσετε μέχρι επάνω νερό ώστε να αυξηθεί η ποσότητα του διαλύτη και έτσι να διαλυθεί όση περισσότερη διαλυμένη ουσία.


Εννοεις περισσοτερο των 4 λιτρων?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68925 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 19:34 
Χωρίς σύνδεση
Acropora (3000+)
Acropora (3000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Μάιος 2008, 13:40
Δημοσιεύσεις: 5264
Images: 2
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΔΑ
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times
Experience in Years: 18
Type of Aquarium: Not yet
Εγώ σας ευχαριστώ παιδιά :)

Ναι, αυτό εννοώ, αυξάνεις μέχρι τα 5 λίτρα περίπου, αν πάρεις το μπετονάκι του σετ της fauna μέχρι πάνω, πάντως σίγουρα λίγο ίζημα θα μείνει και για αυτό μην το κάνετε πολύ αραιό, επίσης να θυμάστε πάντα να κάνετε την ίδια αραίωση ειδικά σε αυτό το υλικό, αυτό γιατί δεν πρέπει να μεταβάλλονται οι δοσολογίες σας και να ξαναξεκινάτε εξ αρχής νέες ρυθμίσεις :wink:

_________________
Εικόνα
''simplicity is genius''
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68975 Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2011, 23:23 
Χωρίς σύνδεση
Acropora (3000+)
Acropora (3000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Μαρ 2007, 00:51
Δημοσιεύσεις: 9030
Images: 2
Τοποθεσία: Πετρουπολη
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time
Experience in Years: 0
Type of Aquarium: Big (500-1000)
Πολύ ωραίο και κατατοπιστικό Γιώργο. :)

_________________
Φιλικά ....Γιώργος.
Αν έχετε Mantis στο ενυδρείο σας να της μιλάτε καταλαβαίνουν περισσότερα από τον σκύλο σας.


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#68988 Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2011, 08:54 
Χωρίς σύνδεση
Mandarin (100+)
Mandarin (100+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 22 Φεβ 2008, 16:58
Δημοσιεύσεις: 338
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Πολύ καλό


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)
#69008 Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2011, 16:54 
Χωρίς σύνδεση
ReefMaster (10000+)
ReefMaster (10000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 07 Δεκ 2006, 23:48
Δημοσιεύσεις: 12958
Images: 89
Τοποθεσία: Ηelliniko-Athens
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times
Blog: View Blog (1)
Experience in Years: 10
Type of Aquarium: Medium (100-500)
Το αρθρο δεν ειναι πολυ καλο απλως.Αμφιβαλω αν υπαρχει αλλο τοσο κατανοητο σ αυτο το επιπεδο αρθρο.Ισως στο RC.

_________________
4-8-2006 :binky:

Εικόνα

Το εγκεφαλικό προϋποθέτει εγκέφαλο.,,
........................Μην αγχώνεστε μερικοί..
isidoros@openreef.gr


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 24 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε:  
cron

TapaTalk Enabled


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com