Loading...

OPEN REEF - ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΓΙΑ ΕΝΥΔΡΕΙΑ ΥΦΑΛΩΝ

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΕΝΥΔΡΕΙΑ, ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, ΠΑΡΕΑ !
Τώρα είναι 28 Μαρ 2024, 16:14

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 3 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης:
#23589 Δημοσιεύτηκε: 25 Αύγ 2008, 00:56 
Χωρίς σύνδεση
New member (10+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 13 Αύγ 2007, 23:20
Δημοσιεύσεις: 60
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
accnt έγραψε:
Κάτι άλλες [edit mod διαγράφεται μία λέξη] χοντράδες περί κακών ματιών, δεν τις σχολιάζω…

Edit Mod
Παρακαλώ να ήμαστε προσεχτικοί στις εκφράσεις μας.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του


Κι όμως Γιάννη... :?

ΒΑΣΚΑΝΙΑ Ή ΜΑΤΙΑΣΜΑ
Ορισμός: Βασκανία ή μάτιασμα είναι η βλαπτική επίδραση, διαταραχή ή βλάβη, σε έμψυχα όντα ή άψυχα πράγματα, που προξενείται από το επίμονο ή έντονο βλέμμα ή τις σκέψεις ανθρώπων με ειδική προδιάθεση.

Ιστορία: Η πίστη των λαών στο μάτιασμα είναι πολύ παλιά και πολύ διαδεδομένη. Ξεκίνησε από την Χαλδαία και από εκεί διαδόθηκε στην αρχαία Ελλάδα, την Ρώμη, κι αλλού.

Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι, τόσο οι αμόρφωτοι, όσο και οι μορφωμένοι, πίστευαν στο μάτιασμα, όπως ο Αριστοτέλης, ο Πλούταρχος, ο Φίλαρχος, ο Ηλιόδωρος, ο Πλίνιος, ο Βιργίλιος, ο Κικέρων, κλπ.

Περιέργως οι δοξασίες των Αρχαίων Ελλήνων για την Βασκανία είναι ίδιες και απαράλλακτες με εκείνες των Νεοελλήνων. Το "οφθαλμίζειν ή εποφθαλμίζειν" σήμαινε ό,τι και το "ματιάζω". Το "μάτιασε εκείνος εκείνον" είναι η Αυτοβασκανία των Αρ-χαίων. Το "Τρανό λόγο μη λες" (από το φόβο αυτοβασκανίας) ειπώθηκε και από τον σοφό Σωκράτη: "Μη μέγα λέγε, μη τις βασκανία περιτρέψει τον λόγον τον μέλλοντα".
Για το φτύσιμο προς το πρόσωπο, ή το ζώο, ή το πράγμα που θαυμάζει κανείς ο Αριστοτέλης λέει: "Εμπτύει αυτοίς ως μη βασκαθώσι". Και ο Θεόκριτος λέει: "Ως μη βασκαθώ δε, τρις εις εμόν έπτυσα κόλπον".

Ο Πλούταρχος γράφει, ότι υπάρχουν άνθρωποι, των οποίων το βλέμμα είναι ο-λέθριο στα παιδιά, που η ασθενική κράση τους τα καθιστά επιρρεπή σε βλαβερές εντυπώσεις, που επιδρούν πολύ λιγότερο πάνω σε σώματα, που η ηλικία τα κατέστησε πιο ρωμαλέα.
Ο Στέφανος ο Βυζάντιος γράφει: "Έστι δε οι Θίβιοι έθνος βασκαντικόν και φθοροποιόν. Θανατοί δε το πνεύμα αυτών, ό,τι αν πλησιάζει".

Ο ιστοριογράφος Φίλαρχος αναφέρει, ότι μερικοί λαοί, που κατοικούν κοντά στον Πόντο, προκαλούν με το βλέμμα τους το θάνατο σε παιδιά και ώριμους άντρες, κι ότι τα πρόσωπα που απλώς τα έβλεπαν ή έπεφτε πάνω τους η πνοή τους, αμέσως έπε-φταν σε μαρασμό. Η φωνή, η οσμή, η πνοή είναι κατά κάποιο τρόπο αναθυμιάσεις, που απορρέουν από τα ζωικά σώματα και επιδρούν πάνω στα αισθητήρια που προσβάλ-λουν. Και η επίδραση είναι πιο ισχυρή προπαντός με τα μάτια.

Ο φιλόσοφος Δημόκριτος υποστηρίζει, ότι από τα μάτια όσων ματιάζουν εκπέμπονται εικόνες, από τις οποίες δεν λείπουν ούτε αισθήσεις, ούτε ορμή. Αυτές έχουν όλα τα γνωρίσματα της μοχθηρίας και του φθόνου από εκείνους που εκπέμπονται και μεταδίδονται στα σώματα και τις ψυχές άλλων ανθρώπων, στους οποίους προκαλούν ολέθριες διαταραχές (Λεξικό Ήλιου).

Ο Χριστιανισμός με το στόμα των Πατέρων της Εκκλησίας παραδέχεται την ύπαρξη της βασκανίας και την αποδίδει σε επέμβαση του πονηρού πνεύματος. Γι' αυτό έχει ειδικές ευχές κατά της βασκανίας, ενώ καταδικάζει την χρησιμοποίηση κάθε φυλακτού ή περιάπτων κατά της βασκανίας, εκτός από το Σταυρό. Συνιστά τον εξορκισμό με το διάβασμα ευχής, που τα κύρια σημεία της είναι:

"Ο ιατρός και θεραπευτής των ψυχών ημών, η ασφάλεια των εις Σε ελπιζόντων, Σου δεόμεθα και Σε παρακαλούμεν απόστησον, φυγάδευσον και απέλασον πάσαν διαβολικήν ενέργειαν, πάσαν σατανικήν έφοδον και πάσαν επιβουλήν, περιέργειάν τε πονηράν και οφθαλμών βασκανίαν από του δούλου Σου, και ή υπό ωραιότητος ή ανδρείας ή ευτυχίας ή ζήλου και φθόνου ή βασκανίας συνέβη αυτώ, κατάπεμψον άγγελον ειρηνικόν, κραταιόν, ψυχής τε και σώματος φύλακα, ός επιτιμήσει και απελάσει πάσαν πονηράν βουλήν, πάσαν φαρμακείαν και βασκανίαν των φθοροποιών και φθονερών".
Ακόμη και σήμερα σε πολλούς λαούς της γης είναι αρκετά διαδεδομένη η πίστη στη δύναμη της βασκανίας.

Αιτιολογία: Το μάτιασμα μπορεί να γίνει, όταν εκφράζεται θαυμασμός για την ομορφιά, την υγεία και γενικά τα χαρίσματα ανθρώπων, ζώων ή και άψυχων πραγμάτων. Μπορεί ακόμη να γίνει από τον πόθο να αποκτήσει κανείς κάτι καλό ή όμορφο, που δεν το έχει ο ίδιος, αλλά το έχουν άλλοι.

Τελείται χωρίς μαγικές πράξεις, συχνά άδολα, ασυναίσθητα, χωρίς να το υποψιαστεί το ίδιο το άτομο, που ματιάζει, χωρίς να ξέρει την επικίνδυνη επίδραση των ματιών ή των λόγων του. Σπάνια γίνεται συνειδητά, όταν το βάσκανο άτομο καταντά από φθόνο, να απεύχεται ή να βλέπει χαιρέκακα τους άλλους να υποφέρουν ή να χάσουν τα καλά τους, που ο ίδιος δεν μπορεί να αποκτήσει.

Ως αιτία της βασκανίας θεωρείται κάποια ενέργεια από έξω, δαιμονική ή διαβολική. Γίνεται με τα μάτια, που έχουν φθονεροί, ζηλιάρηδες, πλεονέκτες ή αχόρταγοι, που θέλουν να αποκτήσουν ξένα πράγματα.

Πιστεύεται, ότι κακό μάτι έχουν και ορισμένα ζώα. Έτσι η αλεπού, όταν δεν φτάνει τις κότες, που βρίσκονται ψηλά, πάνω σε κλαδιά δέντρων, καρφώνει τη ματιά της πάνω τους, κι' αυτές ζαλίζονται και πέφτουν, οπότε τις αρπάζει. Το ίδιο κάνουν και τα φίδια στα πουλιά.

Πολλοί δέχονται, ότι η βασκανία είναι πρόληψη. Άλλοι ότι είναι φαινόμενο υποβολής. Άλλοι ότι είναι "δονήσεις ή εκπομπή ψυχοδυναμικών κυμάτων". Τα φαινόμενα της βασκανίας σήμερα τα μελετούν συστηματικά πολλοί επιστήμονες.

Θεωρείται ότι βάσκανοι είναι οι άνθρωποι, που έχουν πυκνά και ανακατεμένα φρύδια, μεγάλα γαλανά μάτια, που δεν ανοιγοκλείνουν τα βλέφαρα, όταν τα προσηλώνουν πάνω σε κάποιο ον ή πράγμα. Τα μάτια αυτά θεωρούνται επικίνδυνα και έχουν βλαβερή επίδραση σε τέτοιο βαθμό, που μπορούν ακόμη και πέτρες να σπάσουν.

Ματιάζουν κυρίως οι ηλικιωμένοι, με σμιχτά φρύδια και γαλανά μάτια.
Ματιάζονται κυρίως τα ροδαλά μωρά, τα εύρωστα παιδιά, οι λεχώνες με πολύ γάλα, οι επιμελείς μαθητές, οι ιδιαίτερα όμορφοι και χαρισματικοί έφηβοι και οι νέες, τα όμορφα παλικάρια και οι κοπέλες, οι νεόνυμφοι. Επίσης ματιάζονται οι ευπαρουσίαστοι, οι εργατικοί, οι επιδέξιοι άντρες ή γυναίκες.

Ματιάζονται όμως και οι άρρωστοι. Ακόμη ματιάζονται καλοθρεμμένα όμορφα ή ζώα, παχιά, γαλακτερά, με μαστάρι με πολύ γάλα, ωραία πουλερικά. Τέλος ματιάζονται οπωροφόρα δέντρα, χωράφια με ωραία βλάστηση, καλοκαμωμένα έπιπλα και κάθε ευπαρουσίαστο φυσικό ή τεχνητό αντικείμενο. Γενικά το "μάτι πιάνει" πρόσωπα ζωντανά και ωραία πράγματα, που με την ξεχωριστή αξία, ή χάρη, ή ιδιότητά τους προκαλούν έντονα την προσοχή.

Επιστημονική ερμηνεία: Σήμερα από επιστημονική άποψη η Ψυχοφυσιολογία και η Παραψυχολογία θεωρούν την βασκανία ως ένα είδος υπνωτισμού. Άλλοι θεωρούν, ότι η βασκανία είναι "υποβολή εν εγρηγόρσει". Αυτός που βασκαίνει έχει την ι-κανότητα να "ματιάζει". Κυρίως όμως εκείνος που βασκαίνεται έχει την ευπάθεια και την ευαισθησία. Δεν ματιάζονται δηλ. όλα τα άτομα, αλλά μόνο τα ευαίσθητα και ά-βουλα.

Γεγονός είναι ότι ορισμένα άτομα με ιδιόρρυθμη ιδιοσυστασία, όταν συμβαίνει να βρίσκονται σε μια έντονη ψυχική φόρτιση, θετική ή αρνητική, μπορούν να προκαλέ-σουν καλό ή κακό εκεί όπου στοχεύει η σκέψη τους. Σ' αυτόν τον ψυχοβιολογικό μη-χανισμό βασίζεται η ευχή, η κατάρα και πολλά άλλα παρόμοια φαινόμενα.

Πάντως για να επιτευχθεί το μάτιασμα χρειάζεται:
α) Ο άνθρωπος που εκπέμπει δονήσεις (=ψυχοενεργειακές κυμάνσεις), κυρίως από τα μάτια του, και

β) Το άτομο ή ζώο, που παρουσιάζει ευαισθησία στις δονήσεις αυτές και προ-καλεί σ' αυτόν που βασκαίνει κάποια συγκίνηση (φθόνο ή θαυμασμό).

Κλινική εικόνα: Οι διαταραχές ή βλάβες, που μπορεί να προκληθούν από την βασκανία μπορεί να είναι αδιαθεσία, πονοκέφαλος, πονόματος, ακόμη και θάνατος, κυ-ρίως σε ζώα.

Διάγνωση: α) Σε ανθρώπους: Ο ασθενής εμφανίζει ξαφνική αδιαθεσία, ασθέ-νεια, συνεχές κλάμα των μωρών, πονοκέφαλος, ξαφνικός πυρετός, κοκκίνισμα ματιών, κλπ.

β) Σε ζώα: Αδιαθεσία, πυρετός, ανορεξία, σταμάτημα γάλατος μαστών, κλπ.

γ) Σε φυτά: Πτώση φύλλων χωρίς αιτία, γενικά μαρασμός του πράσινου.

δ) Σε άλλα αντικείμενα: Ξαφνικό ράγισμα τοίχου, πέτρας, επίπλων, εργαλείων, κλπ.

Για να ανακαλυφθεί ο βάσκανος υπήρχαν δυο τρόποι:

α) Με αναμμένο κάρβουνο: "Ονομάτιζαν" (=ανέφεραν) διάφορα άτομα, που υποψιάζονταν ότι μάτιαζαν και ταυτόχρονα με την εκφώνηση του ονόματος έριχναν αναμμένο κάρβουνο μέσα σε δοχείο γεμάτο νερό, Αν το κάρβουνο έπλεε, το άτομο αυτό δεν ενοχοποιούνταν, αν όμως βυθίζονταν, ανακαλύπτονταν εκείνος που μάτιασε τον ασθενή.

β) Με λάδι: Έριχναν σε νερό σταγόνες λάδι αναφέροντας τα ονόματα ατόμων, που υποψιάζονταν ότι ματιάζουν. Αν η σταγόνα λαδιού έπλεε, χωρίς να διαλυθεί, ξεσκέπαζε εκείνον που μάτιασε τον ασθενή.

Μέσα προφύλαξης και αποτροπής της βασκανίας: Για προφύλαξη ή αποτροπή του ματιάσματος χρησιμοποιήθηκαν ή χρησιμοποιούνται έως και σήμερα:

α) Το προληπτικό φτύσιμο: Βλέποντας ή επαινώντας ανθρώπους και ζώα φτύνουν 3 φορές λέγοντας: "Φτου! να μη ματιαστείς", "φτου! να μη βασκαθείς " ή "Κακό μάτι να μη σε πάρει" ή "Σκόρδα! Σκόρδα! να μη βασκαθείς", κλπ. Αν κάποιος επικίνδυνος παραλείπει να φτύσει, του συνιστούν: "Φτύσε, να μη το ματιάσεις".

β) Διάφορα αντικείμενα, που πίστευαν ότι έκλειναν μέσα τους μαγική δύναμη, όπως τα προβασκάνια, αποτρόπαια φυλακτήρια, εγκόλπια, περίαπτα, τελέσματα, φυλαχτά, χαϊμαλιά, φυλαχτάρια, κλπ.

Τα φυλαχτά ήταν διάφορες ευχές η οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου γραμμένες σε χαρτί, που δίπλωναν σε τριγωνικό σχήμα και κρεμούσαν στο λαιμό. Φυλακτήρια έγραφαν διάφοροι ιερωμένοι ή μάντεις.

γ) Η μούντζα, που δίνεται κρυφά με το αριστερό χέρι.

δ) Σε ορισμένα μέρη πιστεύεται ότι αποτρέπεται η βασκανία με σπάσιμο πήλινου αγγείου.

Ειδικότερα για την προφύλαξη:
α) Ανθρώπων: Κρεμούσαν στο λαιμό τους σταυρούς φερμένους από τον Άγιο Τάφο, γαλάζιες χάντρες (μάτια), φυλακτήρια, χαϊμαλιά, κοχύλια, κλπ. Για να μη ματιαστούν τα καλοθρεμμένα και χαρούμενα βρέφη, άλειφαν στο μέτωπό τους λίγη καπνιά.

β) Ζώων: Κρεμούσαν στο λαιμό τους ή στα κέρατά τους χαϊμαλιά ή ματοχάντρες, ή έδεναν χρωματιστές λουρίδες από πανί στα κέρατα και την ουρά τους. Έκρυ-βαν το γάλα και το βούτυρο από τους ξένους. Μετά το άρμεγμα κουνούσαν διαγράφοντας σταυρό το χέρι 3 φορές πάνω στη ράχη της αγελάδας. Ποτέ δεν έλεγαν, τι γάλα δίνουν τα γαλακτοφόρα ζώα ή πόσες κυψέλες μελισσών έχουν κι αν τρύγησαν μέλι, κλπ. Για μεγαλύτερη ασφάλεια από μάτιασμα κρεμούσαν στο λαιμό των ζώων και ένα κομματάκι από παλιό τσαρούχι.

γ) Άψυχων: Στο σπίτι κρεμούν σκόρδα. Σε κήπους και χωράφια αναρτούσαν σε εμφανές μέρος πάνω σε πάσσαλο ή πάνω σε κλωνάρι δέντρου σκόρδα, ή κοχύλια, ή κρανίο ζώου (κυρίως γαϊδάρου), ή με κέρατα, με το μυτερό μέρος τους στραμμένο προς τα έξω. Σε κάθε αξιοζήλευτο πράγμα, όπως έπιπλο, εργαλείο, μηχάνημα, μουσικό όρ-γανο, κλπ. κρεμούσαν ματοχάντρες.

Θεραπεία: Για τη θεραπευτική αντιμετώπιση της βασκανία χρησιμοποιήθηκαν διάφορα μέσα, όπως μαγικές φράσεις, ειδικές τελετές, ευχές, ξόρκια, κλπ. Ειδικότερα χρησιμοποιούνταν:

α) Εξορκισμός: Καλούσαν ιερέα, που "εξόρκιζε" το ματιασμένο, δηλ. με κατάλ-ληλες ευχές εξόρκιζε την ασθένεια να απομακρυνθεί. Εξορκισμός γίνονταν κι όταν πάθαινε κανείς από τρόμο ή από επίδραση πονηρών πνευμάτων

β) Αποκάπνισμα: Κάπνιζαν τον παθόντα με κομμάτι ύφασμα από ρούχο εκείνου που μάτιασε, αν είχε ανακαλυφθεί, ή με κομμάτι ξύλο από θαυματουργή εικόνα ή από το κατώφλι εκκλησίας.

γ) Αφού ανακάλυπταν το άτομο που μάτιασε, έπαιρναν από την πατημασιά του λίγο χώμα, το διάλυαν σε νερό και έδιναν στον ασθενή να πιει λίγο.

δ) Βύθιζαν 3 φορές μέσα στο νερό σταυρό από τον Άγιο Τάφο λέγοντας 3 φορές "εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος" και μετά πρόσφεραν στον ασθενή να πιει 3 γουλιές.

ε) Έπαιρναν λίγο μαγειρικό άλας, το γύριζαν 3 φορές σταυροειδώς γύρω από τον ασθενή και το πετούσαν στο νερό ή τη φωτιά λέγοντας: Όπως λιώνει το άλας, (ή όπως σκάζει το άλας) να χαθεί και το μάτιασμα).

στ) Γήτεμα: Η πιο σπουδαία ενέργεια για θεραπεία της βασκανίας ήταν το γήτεμα. Γι' αυτό υπήρχαν ειδικοί, κυρίως γυναίκες, που ήξεραν να εξουδετερώνουν την επιβλαβή επίδραση του ματιάσματος με τροπάρια και ξόρκια. Το γήτεμα γινόταν ως εξής:

Έπαιρναν 3 "κουκούτσια" (=κομματάκια) άλας, όπως λέει και το δίστιχο: "με τρία κουκούτσια άλας, την καλή μου θα γητέψω", από διαβασμένο με ευχές άλας που ευλογήθηκε τη Μεγάλη Πέμπτη κάτω από τα 12 Ευαγγέλια, κι αφού το περιέφεραν 3 φορές σταυροειδώς πάνω στο σώμα του παθόντος, το παρέδιδαν στη "γητεύτρα" λέγοντας και τον προορισμό του.

Η γητεύτρα έθετε το άλας μέσα στην αριστερή παλάμη, το ανακά-τευε αδιάκοπα και σταυροειδώς με κλειδί ή με μαυρομάνικο μαχαιράκι, (με μαύρη λαβή) και σε διαλείμματα το φυσούσε λέγοντας νοερά ευχές και εξορκισμούς. Ταυτόχρο-να καταλαμβάνονταν από χασμουρητά. Όσο περισσότερο χασμουριόταν, τόσο πιο σοβαρό ήταν το μάτιασμα.

Γι' αυτό έλεγαν: "πολύ σοβαρό μάτιασμα είχε και παρά λίγο να ξεσκιστεί το στόμα της γητεύτρας". Μετά το ένα κομμάτι του αλατιού πετιόταν στη φω-τιά με τη φράση: "όπως σκάζει το άλας, να σκάσει και χαθεί το μάτιασμα", το άλλο κομμάτι το πετούσαν στο νερό λέγοντας: "όπως λιώνει το άλας, να λιώσει και να χαθεί το μάτιασμα" και το τρίτο κομμάτι διαλύονταν μέσα στο νερό και με τη διάλυση αυτή άλειφαν το σώμα του πάσχοντος. Του έδιναν να πιει μια γουλιά ευχόμενοι: "Αυτό να είναι το φάρμακό σου".
Οι εξορκισμοί ή ευχές, που έλεγαν νοερά κατά το γήτεμα, ήταν διαφόρων ειδών:

α) Ακατανόητες λέξεις και φράσεις δήθεν Σολομωνικής προέλευσης.

β) Προσευχές όπως το "Πάτερ ημών", 3-7 φορές και

γ) Διάφορα "τροπάρια", όπως: "Απάντησα

το Χριστό τον καλό αφέντη, με ρώτησε:
Για ποιόν πηγαίνεις;
Πάω για της (τάδε) το γραφτό, τη μοίρα
και το κακό.
Πήγαινε πέρα στο ποτάμι, πέρα
στη θάλασσα.
Το νερό στην κορυφή, η φωτιά στη ρίζα.
Χύνω το νερό, σβήνω τη φωτιά".
Άλλο πιο ολοκληρωμένο από το
προηγούμενο είναι το εξής:
"Κύριε Ιησού Χριστέ στο όνομά σου, στο
όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου
Πνεύματος". (Μέχρι εδώ λέγεται απνευστί).
Πετούμενα και μυθικά πουλιά στα επουράνια,
Όποιου κακό μάτι βρήκε τον (τάδε)
Να πάει να χαθεί, ν' αλληθωρίσει, να πάρει
τη μοίρα του
Πήγε πέρα στο ποτάμι, πέρα στη θάλασσα,
Βρήκε τόπο έρημο, βρήκε δέντρο δίχως
φύλλα,
Στην κορυφή του νερό και στη ρίζα φωτιά.
Πάω χύνω το νερό και σβήνω τη φωτιά


http://www.laosver.gr/news/articles/10435.html


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
#23593 Δημοσιεύτηκε: 25 Αύγ 2008, 08:10 
Χωρίς σύνδεση
Montipora (2000+)
Montipora (2000+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Δεκ 2006, 13:20
Δημοσιεύσεις: 2080
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Δεν περιμένεις βέβαια να διαβάσω όλο αυτό για να πειστώ ε??? :D :D :D

Απλά εγώ αυτά δεν τα πιστεύω...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
#23609 Δημοσιεύτηκε: 25 Αύγ 2008, 11:10 
Χωρίς σύνδεση
New member (10+)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 13 Αύγ 2007, 23:20
Δημοσιεύσεις: 60
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
accnt έγραψε:
Δεν περιμένεις βέβαια να διαβάσω όλο αυτό για να πειστώ ε??? :D :D :D

Απλά εγώ αυτά δεν τα πιστεύω...


Δε περιμένω τίποτε, φίλε μου! :wink:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 3 Δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 17 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε:  
cron

TapaTalk Enabled


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com